کابینت آشپزخانه مدرن

کابینت آشپزخانه مدرن
کابینت مدرن برعکس کابینت های کلاسیک هیچ تزئینی ندارد و بسیار ساده طراحی شده اند. نکته اصلی این کابینت ها این است که در هر طرح و رنگ که ساخته شوند سادگی خود را حفظ میکنند. در اصل میتوان گفت این سبک از کابینت های نقطه مقابل کابینتهای کلاسیک هستند. این نوع کابینت برای اشخاصی ساخته شده که علاقه ای به محیط بی آلایش و ساده دارند.
متریال هایی که در ساخت این کابینت به کار میرود MDF، هایگلاس، ممبران و … میباشد. به خصوص در کابینت های مدرن بیشتر از هایگلاس استفاده میشود به دلیل آنکه درخشنده و براق میباشد و هواداران بسیاری را نیز دارند.
این نوع کابینت ها بسیار ساده هستند و همچنین دستگیره های به کار رفته در این نوع کابینت ها ساده، مخفی و یا برخی اوقات بدون دستگیره میباشند.
کابینت آشپزخانه مدرن

ویژگی های اصلی

 

کابینت های مدرن دارای ویژگی های برجسته ای میباشند که عبارتنداز :

 

1- هماهنگ با مدهای امروزی و جدید
2- سادگی طرح
3- امتداد تا سقف
4- کابینت های یکپارچه
5- بسیار جادار و کاربردی بودن
6- قیمت مناسب
7- عرضه شکل های هندسی ساده

انواع و مزایای کابینت مدرن :

کابینت های مدرن دارای رنگ ها و طرح های متنوعی نیز هستند. اما باید این موضوع را مد نظر قرار دهید که زمانیکه میخواهید کابینت آشپزخانه شما نقش خوبی داشته باشد قوانینی را رعایت کنید. برای مثال بهتر است برای آشپزخانه های کوچک از رنگهای روشن استفاده کرد. و یا در آشپزخانه های کم نور از کابینت های براق استفاده کرد. به طور کلی باید بنا به شرایط آشپزخانه رنگ مناسبی را انتخاب کنید.
دیگر مزایا این کابینت ها فضای موثر و زیادی است که دارند. این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است آشپزخانه ای که پنجره ندارد این نوع کابینت بهترین انتخاب میباشد. همچنین کابینت های مدرن هیچ تاجی در آن هابه کار نرفته و هزینه های ساخت و طراحی این نوع کابینت ها مقرون به صرفه تر است.
از کابینتهای مدرن بیشتر در آشپزخانه های کوچک استفاده میشود. به دلیل آنکه اکثرا تا نزدیکی سقف ساخته شده اند و نظم خاصی را به آشپزخانه میبخشند. همین امر باعث میشود در خانه های ایرانی بسیار با این سبک روبرو شویم.