کابینت کلاسیک

 

کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک در آشپزخانه، خانه های اشرافی و کلاسیک اروپایی را برای شما یادآور میشود. میتوان گفت این سبک به هیچ عنوان ساده نیست و گویای معماری و دکوراسیون دوران باستان بوده است. همین امر باعث میشود در ذهن شما مکانی مجلل و لوکس و در همان حال قدیمی و سنتی را برای شما تداعی کند. به این صورت که در نگاه شما بسیار مجلل و باشکوه میباشد. این نوع کابینت دارای انواع متفاوتی است. اما ویژگی های آشکار این کابینت ها داشتن تزئینات با شکوه و پرزرق و برق است. در کابینت های کلاسیک به دلیل داشتن طرح های برجسته، حکاکی های مختلف، نقش سلطنتی، منت کاری های بکاررفته، سرستون های کنده کاری شده، ستون های خراطی شده و غیره به آشپزخانه شما ظاهری اشرافی و کلاسیک را خواهد داد.

 

کابینت کلاسیک

ویژگی های خاص کابینت های کلاسیک

 

کابینت های کلاسیک دارای ویژگی های خاصی میباشند که عبارتنداز:
1- دارا بودن تزئینات و ظریف کاری ها.
2- سرستون و تاج در آن ها به کار میرود.
3- از جنس چوب میباشد.
4- از دستگیره های ظریف و چوبی حکاکی شده در آنها به کار میرود.
5- دارای رنگ های خنثی میباشد.
6- در آشپزخانه های بزرگ و متوسط استفاده میشود.
7- عمق این کابینت ها زیاد بوده و بسیار جادار هستند.
8- کانترهای سنگی این کابینت ها گران قیمت است.
9- اکثرا دارای ویترین هستند.
10- هود در این کابینت ها دیده نمیشود.
11- نظم و قرینه بودن حائز اهمیت است.

 

کابینت کلاسیک

متریال

کابینت های کلاسیک از جنس چوب ساخته میشوند و بسیار گرانبها بوده و تزئینات و کنده کاری های به کاررفته بر روی آن با استفاده از هنر دست انجام میشود.

متریال های کابینت های کلاسیک عبارتند از:

کابینت کلاسیک چوبی

کابینت های کلاسیک چوبی یکی از انواع کابینت های لوکس و مجلل به حساب می آید. بدنه داخلی این نوع کابینتها از جنس ام دی اف میباشد. اما درب های آن از چنس چوب طبیعی گردو، راش، گیلاس، بلوط و … است.

نقش و نگارهایی زیبا بر روی این درب ها وجود دارد که با استفاده از دستگاه CNC بر روی آنها به وجود می آید. بعد از آنکه اقدامات لازم با دستگاه سی ان سی بر روی درب ها ایجاد میشود درب ها با استفاده از دستگاه های رنگ پاش رنگ آمیزی شده و جلوه خاصی پیدا میکند. (رنگ های انتخابی نیز متعدد میباشد). ستون و سرستونهای منبت کاری شده در این نوع کابینت ها بسیار دیده میشود. صفحاتی که در این نوع کابینت ها استفاده میشود سنگ مصنوعی کورین و یا سنگ های طبیعی مانند گرانیت و مرمر میباشد.

 

کابینت کلاسیک روکش چوب

کابینت های کلاسیک روکش چوب بسیار شبیه به کابینت کلاسیک چوب میباشد. نام دیگر این نوع کابینتها، کابینت طرح چوب است. بدنه کابینت روکش چوب، ام دی اف است و دربهای آن ام دی اف خام میباشد. یک لایه روکش میلی متری چوب طبیعی در دو طرف دربها کشیده میشود. پس از آن که درب ها روکش شدند طبق سایز مورد نظر برش داده میشوند. بعد از اقدامات انجام شده بر روی دربها ابزار زده شده و نقش و نگار مورد نظر بر روی آنها صورت میگیرد.

این نوع کابینت ها در مقایسه با کابینت های چوبی قیمت پایین تری دارند که همین امر یک مزیت محسوب میشود. در کابینت روکش چوب نیز ستون و سر ستون های کارشده موجود است. صفحه ای که در این نوع کابینت ها مورد استفاده قرار میگیرد سنگ مصنوعی کورین میباشد.

کابینت کلاسیک ممبران

دیگر زیرمجموعه کابینت های کلاسیک، کابینت کلاسیک ممبران میباشد. نام دیگر کابینت های کلاسیک ممبران، کابینت وکیوم  یا کابینت پی وی سی گفته میشود. بدنه این نوع کابینتها جنسشان ام دی اف سفید میباشد. درب های آن ها نیز ام دی اف خام و بدون روکش است. زمانی که ام دی اف خام سایز زده میشود با استفاده از دستگاه سی ان سی ابزار میخورند و بر روی آنها نقش و نگار زده میشود. بعد از اقدامات انجام شده دربها با استفاده از دستگاه وکیوم پرس روکش وکیوم یا ممبران میشود.

روکشی که بر روی کابینت های ممبران کشیده میشود از جنس پلاسیک فشرده میباشد. صفحه ای که برای این نوع کابینت ها مورد استفاده قرار میگیرد سنگ مصنوعی کورین و یا کوارتز میباشد.

کابینت کلاسیک رومی

در کابینت های کلاسیک رومی بدنه آنها از جنس ام دی اف سفید بوده و درب های آن نیز از جنس ام دی اف خام میباشد. درب های این نوع کابینت با استفاده از دستگاه CNC طراحی میشوند. یک سبک از کابینت های ایتالیایی محسوب میشود همچنین ستون های این سبک، ستون هایی از جنس خراطی شده میباشد. بیشترین رنگی که در این سبک کابینت استفاده میشود سفید است اما دارای رنگ های متعددی نیز میباشد. صفحه ای که در کابینت های رومی استفاده میشود سنگ مصنوعی کورین یا کوارتز و سنگ های طبیعی گرانیت و مرمر میباشد.

مزایا

  1. حکاکی کردن طرح های مورد نظر بر روی دربها
  2. رنگ های متعدد و ست شدن با دیگر وسایل
  3. زیبایی منحصر به فرد به دلیل وجود ستون و سر ستون های منبت کاری شده
  4. بادوام بودن این نوع کابینت ها
  5. داری تاج و زیر چراغ ابزار خورده
  6. در طراحی و حکاکی نامحدود میباشد.