مطالب

فرق کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

فرق کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

فرق کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

در این بخش به بررسی فرق کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک میپردازیم. از گذشته کابینت های سبک کلاسیک طرفداران خاص خود را داشته اند. افرادی که علاقه خاصی به تجملات دارند و شکوه و زیبایی برای آنها حائز اهیمت است به این نوع سبک کابینت ها علاقه خاصی دارند. اما در سبک ساده تر، کابینت های نئوکلاسیک وجود دارند. همچنین باید این موضوع را مد نظر قرار دهید که فضای آشپزخانه و خانه شما نیز شرایط پذیرش این نوع سبک را دارد.
سبک کلاسیک و نئوکلاسیک مختص افرادی میباشد که به المان های اشرافی علاقه خاصی دارند. با دیدن این دو سبک شاید به این نتیجه برسید که شباهت های زیادی دارند اما باید بدانید که دارای تفاوت های زیادی نیز هستند.
به طور کلی کابینت ها به دو سبک کابینت های کلاسیک و کابینت های مدرن دسته بندی شده اند. ایده کابینت های کلاسیک از مدل های باستانی و بناهای تاریخی و اشرافی مانند ستون تخت جمشید و یا مدل بومی و سنتی ایرانی برگرفته شده است. این نوع سبک، مدل های متعددی دارند که متناسب با دکوراسیون منزل شما طراحی میشوند. کابینت های مدرن درست برعکس کابینت های کلاسیک میباشند و دیگر آن زرق و برق و اشرافی بودن در این نوع سبک دیده نمیشود و ویژگی اصلی آن سادگی کابینت میباشد.
پس در نتیجه کابینت نئوکلاسیک در واقع سبکی مابین سبک کلاسیک و مدرن میباشد. به طول کلی میتوان گفت نه مانند کابینت های کلاسیک پرزرق و برق است و نه مانند کابینت های مدرن ساده است و هم برگرفته از طرح های سنتی و کلاسیک و هم با سادگی کابینت های مدرن آمیخته شده است.
فرق کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک

با توجه به مطالب ذکر شده به آسانی میتوان فرق کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک را تشخیص دارد که عبارتنداز:
  1. کابینت کلاسیک دارای طرح های شلوغ و پرکار میباشد. در این نوع سبک ریزه کاری ها و جزئیات درشت و کوچک زیادی دیده میشود. در کابینت های نئوکلاسیک، بدنه کابینت دارای طرح و مدل میباشد اما شلوغ و پرکار نیستند.
  2. کابینت کلاسیک به دلیل آنکه نقش و نگار زیادی بر روی خود دارد برای آشپزخانه هایی که کوچک هستند اصلا مناسب نیست. بیشتر از این نوع کابینت ها در آشپزخانه های بزرگ استفاده میشود. به این دلیل که شلوغ بودن زیاد این سبک کابینت ها باعث میشود فضا کوچکتر نشان داده شود. افرادی که به سبک کلاسیک علاقه دارند اما آشپزخانه کوچکی دارند میتوانند از سبک نئوکلاسیک استفاده کنند.
  3. مسئله دیگر تمیزی کابینت های کلاسیک است. این نوع سبک به دلیل طرح های شلوغی که بر روی خود دارند تمیز کردن آن مقداری دشوارتر از کابینت های نئوکلاسیک است.
کابینت های نئوکلاسیک به دلیل آنکه طرح های ساده تری دارند تمیز کردن آن ها نیز ساده تر است.
  1. مورد دیگر قیمت این دو سبک میباشد. کابینت با هر متریالی که ساخته شود اگر دارای جزئیات زیادی بر روی آن باشد قیمت آن به دلیل آنکه روند ساخت و تولید دشوارتری دارند بالاتر است. پس در نتیجه میتوان گفت کابینت های کلاسیک در مقایسه با کابینت های نئوکلاسیک قیمت بالاتری دارند.
بیشترین متریالی که برای ساخت این دو سبک مورد استفاده قرار میگیرد: چوب طبیعی، کابینت ممبران و کابینت پولیشی میباشد. باید به این نکته توجه کنید که در این سه مدل هر چه جزئیات بیشتر باشد قیمت نیز به مراتب بالاتر است. به خصوص در کابینت های چوبی که این ریزه کاری ها زمان بیشتری نیز میخواهد.
  1. از گذشته تا به امروز کابینت های کلاسیک بسیار پرطرفدار بوده و هست. اما کابینت های نئوکلاسیک سبکشان جدیدتر است و در نتیجه به روز تر و امروزی تر میباشد.
  2. باید به این نکته توجه کنید که هنگام انتخاب کابینت کلاسیک این موضوع را نیز مد نظر قرار دهید که تمامی دکوراسیون منزل شما نیز سبکی کلاسیک داشته باشد تا با منزل شما همخوانی داشته باشد. اما در کابینت های نئوکلاسیک میتوانید دکوراسیون منزل خود را هم به صورت کلاسیک و هم به صورت مدرن طراحی کنید.
نکته: افرادی که طرفدار سبک تلفیقی هستند و در انتخاب دو سبک کلاسیک و مدرن دو دل هستند میتوانند سبک نئوکلاسیک را که از ترکیب این دو سبک به وجود آمده را انتخاب کنند.
فرق کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

متریال کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

  • متریال عالی و مناسب برای این دو سبک، چوب طبیعی میباشد. منبت کاری و کنده کاری هایی که بر روی چوب وجود دارند با استفاده از هنر دست به وجود آمده است، همین امر باعث میشود زیبایی خاص و بسزایی داشته باشد. کابینت چوبی بسیار گران بها و نفیس میباشد و میتوان آن را در دسته کابینت های گران قیمت قرار داد.
  • دومین متریال ممبران میباشد. ممبران ام دی افی خام است که بر روی آن روکش PVC کشیده میشود. کنده کاری های موجود در این نوع متریال با استفاده از دستگاه CNC بر روی ام دی اف خام زده شده و سپس لایه PVC به صورت یکپارچه بر روی آن کشیده میشود. قیمت کابینت ممبران نیز در مقایسه با کابینت های چوبی پایین تر است.
  • متریال دیگر، کابینت پولیشی میباشد. کابینت های پولیشی فقط در رنگ سفید تولید شده و براقیت و شفافیت خاصی به دلیل رنگ پولیشی خود دارند. این نوع کابینت نیز از ام دی اف خام درست شده و با استفاده از دستگاه CNC منبت کاری میشوند. سپس در محیطی استرلیزه در چند مرحله برروی آن پولیش میزنند. و پس از آن مجدد بر روی آن سمباده کشیده میشود و این روند در چندین مرحله انجام میشود تا یک کابینت زیبا و براق تولید شود.
این نوع کابینت ها دررده کابینت های گران قیمت وجود دارند و همچنین ضد آب و مقاوم هستند.

مشاوره، انتقادات و پیشنهادات خود را با کارشناسان و طراحان ما از طریق صفحه شهاب فیت در میان بگذارید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *