مطالب

تمیز کردن انواع کابینت آشپزخانه

تمیز کردن کابینت آشپزخانه

تمیز کردن انواع کابینت آشپزخانه

روش های تمیز کردن انواع کابینت آشپزخانه بستگی به مدل و جنس کابینت دارد. برای اینکه این که لکه و کثیفی ها را از بین ببرید به بررسی این روش ها نیاز دارید. بر روی کابینت شما روزانه گرد و غبار زیادی مینشیند. همین امر باعث شده تمیز کردن کابینت ها بسیار حائز اهمیت باشد.
تمیز کردن روزانه کابینت
مناسبترین راه برای تمیز کردن انواع کابینت آشپزخانه تمیز کردن روزانه است. اگر به صورت روزانه کابینت خود را با مواد طبیعی مانند جوش شیرین تمیز کرده و لکه ها و چربی ها را از بین  ببرید دیگر از بین بردن این ذرات سخت نمیباشد.

نکات مهم برای تمیزکردن روزانه کابینت

نکته 1: ترکیبی که برای تمیز کردن روزانه بسیار مناسب است ترکیب آب و سرکه سفید میباشد. این محلول باعث تمیزی کابینت شده و از باد کردن و تغییر رنگ کابینت نیز جلوگیری میکند.
نکته 2: استفاده از پاک کننده های چند منظوره باعث میشود رنگ کابینت شما تغییر کرده و همچنین شکل کابینت شما نیز تغییر میکند.
نکته 3: پس از هر بار آشپزی بهتر است کابینت خود را با استفاده از ترکیب آب و سرکه بشویید. این کار باعث میشود مواد غذایی و روغن بر روی کابینت باقی نماند. پس بهتر است با استفاده از دستمال و محلول مورد نظر درب و زیر کابینت را تمیز کنید.
نکته 4: به هیچ عنوان نگذارید بر روی کابینت رطوبت باقی بماند. به این دلیل که همین رطوبت باعث ایجاد ناهمواری میشود. میتوانید این رطوبت را با استفاده از پارچه خشک از بین ببرید.
نکته 5: تمیز کردن روزانه داخل کابینت نیز بسیار اهمیت دارد. به این دلیل که احتمال دارد ادویه جات و ترشی جات و دیگر مواد غذایی نشت کرده باشد. برای این کار ابتدا اقلام را از کابینت خارج کرده و با استفاده از مایع ظرفشویی و یا سرکه داخل کابینت را شسته و با دستمال خشک داخل کابینت را پاک کنید.
تمیز کردن انواع کابینت آشپزخانه

تمیز کردن کابینت چوبی

  • برای تمیز کردن کابینت های چوبی بهتر است از محلول مخصوص این سطوح استفاده کنید. این اسپری قدرت پاک کنندگی بالاتری نسبت به مایع ظرفشویی و سرکه را دارد. پس برای کثیفی های سخت بسیار مناسب است.
  • قبل از استفاده از اسپری بهتر است یک گوشه از کابینت این اسپری را تست کنید، اگر مشکلی برای کابینت ایجاد نشد میتوانید از آن با خیال راحت استفاده کنید.
  • بعد از اطمینان محلول را بر روی کابینت اسپری کرده و با استفاده از دستمال، کثیفی ها را پاک کنید.
  • بعد از تمیز شدن کثیفی ها، یک دستمال تمیز نیز برای از بین رفتن باقی مانده کثیفی ها بر روی کابینت بکشید.
  • برای از بین بردن لکه هایی که مدت زیادی است بر روی سطوح وجود دارد و سخت از بین میرود بهتر است جوش شیرین و آب را به صورت خمیری درست کرده و با استفاده از دستمال لکه ها را از بین ببرید.

اسپری براق کننده

  1. برای اینکه کابینتی براق داشته باشید بهتر است از واکس یا اسپری جلادهنده استفاده کرد.
  2. به این نکته نیز باید توجه کرد که قبل از استفاده از اسپری جلادهنده حتما سطح کابینت را کاملا تمیزکنید.
  3. برای این کار اسپری را بر روی یک پارچه نرم و یا میکروفایبر ریخته و به صورت دایره ای بر رو روی سطح کابینت بکشید.
  4. سپس با استفاده از یک دستمال تمیز جلادهنده اضافی را از روی کابینت پاک کنید.
تمیز کردن انواع کابینت آشپزخانه

تمیز کردن کابینت ام دی اف

امروزه کابینت ام دی اف یکی از محبوب ترین نوع کابینت به حساب می آید. بر روی کابینت های MDF اثر انگشت، چربی و ذرات مواد غذایی فورا باقی میماند. همین امر باعث شده روش های خاصی برای تمیز کردن این نوع کابینت ها وجود داشته باشد.

روش تمیز کردن

  • قبل از هر روشی ابتدا با استفاده از دستمال خشک گرد و غبار روی کابینت را از بین ببرید.
  • سپس ماده شوینده ملایم مانند مایع ظرفشویی را داخل ظرف آب ریخته و یا با استفاده از اسپری پاک کننده ام دی اف سطح کابینت را با ابر نرم و یا اسفناج به صورت دایره ای پاک کنید.
  • پس از آن که اقدامات بالا انجام شد با یک دستمال نم دار مواد شوینده اضافی را از سطح کابینت پاک کنید.
  • بعد از تمامی مراحل با یک دستمال خشک تمامی سطح را کاملا خشک کنید.

نکات مهم تمیز کردن کابینت ام دی اف

نکته 1: اسپری های مخصوص ام دی اف مناسبترین روش برای پاک کردن سختترین لکه ها میباشد.
نکته 2: کابینت ام دی افی که رنگ شده و یا روکش دارند را میتوان با مواد تمیز کننده چند منظوره تمیز کرد. سپس بر روی آن دستمال خشک کشید. پس از آن باید با دستمال نمدار سطح کابینت را تمیز کرد و مجدد با دستمال خشک کنید.
نکته 3: کابینت های ام دی افی که رنگ نشده را میتوان با استفاده از صابون مایع روغنی تمیز کرد.

تمیز کردن کابینت های گلاس

کابینت های گلاس را باید با تمیز کننده های ملایم که آسیبی به کابینت وارد نمیشود تمیز کرد.
مراحل تمیز کردن
  1. این نوع کابینت ها را باید با استفاده از ترکیب مایع ظرفشویی و آب تمیز کرد. این محلول کثیفی ها را از بین برده و باعث براق شدن کابینت میشود. باید به این نکته توجه کرد که برای از بین بردن لکه های سخت باید به محلول بالا سرکه نیز بیافزایید.
  2. محلول مد نظر را داخل اسپری ریخته و با استفاده از اسفنج و یا ابر نرم با حرکت چپ و راست و بالا و پایین سطح کابینت را تمیز کنید.
  3. سپس با دستمال نم دار و تمیز سطح را به طور کلی تمیز کنید و با دستمال خشک رطوبت اضافی را پاک کنید.
اسپری براق کننده کابینت های گلاس
پس از آنکه کابینت های گلاس را تمیز کردید باید با استفاده از محلول براق کننده سطح کابینت را براق کنید.
این محلول را باید از ترکیب آب و سرکه درست کرد و در اسپری بریزید و بر روی سطح کابینت اسپری کنید. سپس با استفاده از یک دستمال تمیز سطح را به طور کلی تمیز کنید تا باعث شود سطح کابینت درخشنده شود.

مشاوره، انتقادات و پیشنهادات خود را با کارشناسان و طراحان ما از طریق صفحه شهاب فیت در میان بگذارید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *