مطالب

کابینت رنگ براق

کابینت رنگ براق

درباره کابینت رنگ  براق

استفاده از کابینت رنگ براق برای آشپزخانه های کوچک مناسب است . البته رنگ براق سلیقه ای است و لزوما برای فضاهای کوجک نیست . رنگ روش و براق و استفاده از کابینت هایگلاس و یا لامی گلاس براق باعث ایینه ای شدن فضا می شود برای همین فضا بزرگتر دیده می شود.

برای همین کابینت رنگ براق و روشن و یا استفاده از رنگ خنثی براق برای طراحی های مدرن بسیار پر کاربرد بوده.

برای ترکیب طراحی مدرن و کابینت رنگ براق باید به چند المان توجه داشته باشید

اگر فضای کوچک دارید بجای استفاده از میز نهار خوری از کانتر استفاده کنید. این کار علاوه بر دادن فضای بیشتر برای وسایل باعث هویت بخشیدن به آشپرخانه هم می شود.

چیدمان دیگر اجزای آشپزخانه مدرن مطابق با کابینت رنگ براق استفاده از گاز توکار و هود مخفی و یا قرار دادن هود به صورت مورب است . دستگیره مناسب برای کابینت رنگ براق استفاده از دستگیره های مخفی و مگنتی یا آهنبربایی است . به دلیل اینکه کابینت های برای برای طرای های سبک مدرن است

در این سبک باید نهایت سادگی لحاظ شود.برای همین از جزییات بپرهیزید همه چیز باید صاف و یکدست باشد تا رنگ براق فضا را به خوبی نشان دهد.

کابینت رنگ براق

نور و انتخاب کابینت رنگ براق

بسته به فضای قرار گیری آشپزخانه و میزان نور وارد شده به خانه می توانید رنگ مناسب را برای کابینت رنگ براق انتخاب کنید. اگر فضای خانه نور گیر نیست باید از رنگ سفید برای کابینت ها استفاده کنید تا بازگشت نوری مناسبی داشته باشد . استفاده از چراق های کابینتی هم می تواند در طراحی لحاظ شود تا مشکل کم نور بودن را جبران کند . با ترکیب کابینت رنگ براق و چراغ هالوژنی می توانید میزان نوردهی به فضا را به حداکثر برسانید.

همونطور که گفته شد یکی از رنگ های پر کاربرد برای کابینت رنگ براق رنگ سفید است . بخاطر نوردهی و یکدست شدن فضا این رنگ بسیار جذاب است و آشپزخانه را زیبا و تمیز نشان می دهد.

کابینت رنگ براق

نوع مناسب برای کابینت رنگ براق

جنس ورق های کابینت رنگ براق عموما از ام دی اف است . این ورق ها با لایه های و یا روکش pvc  پوشانده می شود و حالت براق به ان می دهد . روکش ها انواع مختلف دارد مثل روکش هایگلاس یا لامی گلاس که تفاوتشان در استفاده از روکش   pvc  دوطرف براق  یا یک طرفه براق  است

کابینت رنگ براق

کابینت مات بهتر است یا کابینت رنگ براق؟

حالا که تقریبا با مزیت و جنس کابینت براق اشنا شدید بهتر می توانید در مورد استفاده از کابینت رنگ براق و یا کابینت مات تصمیم بگیرید . البته این موضوع می تواند کاملا سلیقه ای است شاید شما ترجیح دهید از کابینت مات استفاده کنید . برای خواندن بیشتر مزایا و معایب استفاده از کابینت رنگ براق یا کابینت رنگ مات با ما همراه باشید  .

مدل کابینت

فاکتور های تصمیم گیری

خب برای انتخاب رنگ و نوع کابینت یه نگاهی به آشپزخانه و فضای دکور چیدمان منزل بندازید.

چند سوال را پاسخ دهید . آشپزخانه کوچک است ؟ نور کافی وجود دارد ؟ دکور خانه شلوغ است ؟

بعد از جواب دادن به سوالات نگاهی به مدل های کابینت ها کنید تا طرح کابینت مطابق با سلیقه خود را بیابید . سلیقه مهم است ولی نظر یک طراح دکوراسیون هم می تواند کمک بزگی به تصمیم گیری شما کند .

گاها پیش آمده که بخاطر علاقه به رنگ های فانتزی رنگ کابینت نیز به همین صورت انتخاب شده ولی چون دیگر المان ها در نظر گرفته نمی شود فضا به صورت درست و لذت بخش نیست و بعد از مدتی دچار خستگی و دلسردی اهالی خانه می شود.

لیست راهنمای خرید کابینت رنگ براق

با توجه به اینکه امروزه آشپزخانه جزیی از فضای اصلی خانه شده اند و در دید هستند . یکی از فضاهای مهم خانه به شمار می روند. برای همین دکوراسیون و طراحی آن بسیار مهم است . از طرفی کابینت جز اصلی ترین و شاید کران ترین وسایل یک آشپزخانه است .پس وسواس خرید و انتخاب بهترین مدل و جنس و گرفتن مشاوره از طراحی دکوراسیون توصیه می شود.

سوالات یک طراح و سازنده کابینت

میزان متراژ فضای آشپزخانه

میزان نور ورودی به آشپزخانه

فضای مورد نیاز برای طبقات و وسایل

نمونه کار های مورد علاقه شما

و میزان  بودجه و هزینه در نظر گرفته شده برای کابینت

با پاسخ به این سوالات می توانید کابینت مورد نظر و مناسب خود را انتخاب کنید

کابینت رنگ براق

 کمی در مورد کابینت رنگ مات

جنس این نوع کابینت هم از نوع ام دی اف است. روکش استفاده شده برای این کابینت به صورت مات و ملامینه است. مزیت های این کابینت هم بسیار بالا است چند مورد اشاره می کنیم.

معمولا این نوع کابینت های که از روکش استفاده میکنند از تنوع رنگی بالایی برخوردار هستنند که کابینت مات هم جزو همین دسته است.

نگهداری و تمیز کردن کابینت مات بسیار راحت تر از دیگر خویشاوند خود کابینت رنگ براق است.

در این کابینت به دلیل مات بودن رنگ جای لک و خش بسیار کمتر دیده می شود . اگر آشپزخانه کوچکی دارید و نور ورودی کم ولی بدلیل راحتی نگهداری و تمیزی ترجیح می دهید از کابینت رنگ مات استفاده کنید می توانید کم بود نور را با استفاده از چراغ ها جبران کنید و مشکل بازتاب نور را حل کنید.

کابینت هایگلاس براق ( کابینت رنگ براق )

کابینت رنگ براق همان نوع کابینت هایگلاس می باشد . که این دسته از کابینت ها با استفاده از روکش pvc  یا پلاستیکی به صورت شفاف در می آید و حالت صاف و صیقلی و آیینه دارد . درست مثل یک شیشه .

بازتاب و انعکاس نور در کابینت رنگ براق بسیار بالاست برای همین میزان نور ورودی را دوچندان می کنند. همینطور شیشه ای بودن جنس آن حس تمیزی و یکدستی بیشتری منتقل می کنید.

همین امر باعث می شود برای تمیز نگه داشتن کابینت وقت بیشتری صرف کنید بخاطر دارا بودن ویژگی شیشه ای و آیینه ای ای کابینت رنگ براق , جای اثر انگشت و لک بیشتر نشان داده می شود . البته به راحتی با یک دستمال مرطوب تمیز می شود ولی این به میزان حوصله شما بستگی دارد.در این جنس کابینت باید مراقب خط و خش نیافتادن بر روی آن هم باشید .کابینت رنگ براق زیبایی خاص و چشم نوازی به آشپزخانه می دهد و استفاده از این نوع کابینت بسیار لذت بخش است . اما باید حوصله خود را در نگهداری از آشپزخانه اولویت قرار دهید و اماده رسیگی کامل به آشپزخانه زیبای خود باشید و کابینت را از اسیب دیدکی  و ایجاد خط و خش مراقبت کنید . البته که استفاده از رنگ روشن نسبت به تیره کم تر این میزان خط و جای دست را نشان می دهد.

مدل کابینت هایگلاس براق

کابینت های گلاس مات

خبر خوب  برای کسانی که می خواهند از هر دو مزیت کابینت رنگ براق و مات استفاده کنند . شما می تواینید از جنس کابینت گلاس مات استفاده کنید . میزان براق بودن روکش این کابینت قابل تغییر و انعطاف است . این کابینت به اصطلاح به نمیه براق هم معروف است . هم خاصیت درخشنگی دارد و هم مات بودن . اگر رسیدگی به کابینت ها و تمیز کردن برای شما سخت است و همینطور می خواهید کابینت ها کمی حالت درخشنگی و شفافیت داشته باشد می توانید از کابینت گلاس مات استفاده کنید

کابینت هایگلاس براق

راهنمای خرید

برای مشاهده دیگر مقالات  سایت شهاب قیت برای کمک در خرید آشنایی با سبک های طراحی انواع کابینت می توانید  مقاله خرید کابینت آشپزخانه  مطالعه کنید در این مقاله شما با انواع مدل ها و جنس ها کابینت آشنا می شوید و همینطور مقاله ای با عنوان کابینت مدرن نیز به بررسی این سبک از کابینت پرداخته شده است

تعریف کابینت آشپزخانه
انواع ام دی اف و کاربرد آن در صنعت کابینت سازی
انواع چوب کابینت
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *