مطالب

شلف داخل کابینت چیست؟

شلف داخل کابینت چیست؟

شلف داخل کابینت چیست؟

شلف داخل کابینت چیست؟ آشپزخانه فضای ایست که بیشتر ساعات روز در آن سپری میشود. در نتیجه برای اینکه کارها و فعالیت های روزانه به راحتی انجام شود قفسه ها و شلف کابینت ها نظم و سازماندهی خاصی به آشپزخانه میدهد و باعث میشود کارها به راحتی انجام شود.
پس در نتیجه میتوان گفت نظم و انضباط فضای داخلی آشپزخانه و فضای غیر قابل رویت در آشپزخانه بسیار حائز اهمیت است. امروزه با توجه به کوچک بودن فضای آشپزخانه در کابینت ها فضای مفید و بهینه بیشتر میباشد. این مورد با وجود انواع شلف ها و استندهای مختلف داخل کابینتها صورت میگیرد و به چیدمان آسان و نظم بیشتر کابینت آشپزخانه کمک میکند. همین امر باعث شده یک آشپزخانه مرتب و کاربردی داشت.
شلف داخل کابینت چیست؟

کاربرد شلف داخل کابینت

اصلیترین کاربرد شلف داخل کابینت چیست؟ شلف ها برای نظم و سازماندهی کابینت ها طراحی شده است در غیر این صورت فضای داخلی کابینت ها بی نظم بوده و فضای زشتی را پدیدار میکند. وجود شلف و استندها در کابینت باعث آسان شدن کارها شده و در هم ریختگی داخل کابینت ها از بین میرود.
دومین کاربرد شلف ها استفاده بهینه از فضای داخل کابینت میباشد. این شلفها باعث میشود کمبود جا نداشته باشید و از کمترین فضا به صورت بهینه استفاده کنید.
شلف داخل کابینت چیست؟

انواع شلف داخل کابینت

بعد از آن که بررسی کردیم شلف داخل کابینت چیست؟ به انواع متعدد آن میپردازیم که عبارتند از:
  1. شلف فلزی: این نوع شلف ها در مقایسه با شلف های چوبی و ام دی اف مقرون به صرفه تر هستند. شلف های فلزی انواع و سایزهای متعددی دارند همچنین به آسانی در کابینت ها جای میگیرد. اکثرا به صورت دو یا سه طبقه در بازار موجود میباشد و میتوان درون این شلفها بشقاب، لیوان، استکان و وسایل دیگر قرار داد. شلف های فلزی مقاومت خوبی دارند و با خیال آسان میتوان داخل آنها وسایل متعددی چیدمان کرد. با استفاده از این نوع شلف یک کابینت منظم میتوانید داشته باشید. همچنین کابینت شما فضاسازی شده و این افزایش فضا باعث میشود کابینت مرتب تری داشته باشید.
با استفاده از این نوع شلف ها میتوان تعداد بشقاب ها و کاسه های متعددی را در کابینت جای دهید. در نتیجه باعث میشود بشقاب و ظروف زیادی را در کابینت قرار داد. شلف های فلزی دارای طرح و جنس مختلفی میباشد و میتوان بسته به کارایی شما مدل و جنس مورد نظر را انتخاب کنید. این نوع جنس از شلف ها به عنوان آبچکان نیز استفاده میشود که البته بهتر از برای این کاربرد، از جنس استیل استفاده کرد.
  1. شلف و استندهای چوبی: این نوع شلف ها اکثرا برای کابینتهای چوبی به کار میروند. شلفهای چوبی قیمت بالاتری دارند. در انتخاب شلف های چوبی دست شما بازتر است به این دلیل که هم نمونه آماده آن در بازار وجود دارد و همچنین میتوان اندازه و طرح مورد نظر را ساخت و درکابینت خود نصب کرد.
این نوع شلف ها برای مرتب سازی و چیدمان لیوان، در قابلمه، سینی، قاشق ها، قوطی های ادویه، استکان و غیره مورد استفاده قرار میگیرد.
  1. شلف های پلاستیکی: شلف های پلاستیکی نیز یکی از انواع شلف ها میباشد که در مقایسه با شلف های چوبی و فلزی ارزان قیمت تر و سبک تر میباشند. کاربرد این نوع شلف ها برای انواع قوطی های ادویه و خوراکی های کوچک است. بهتر است بر روی این شلف ها وسایل سنگین قرار ندهید به این دلیل که استحکام بالایی ندارند و امکان دارد خم شود.
  2. شلف درون کابینتی ام دی اف: شلف های درون کابینتی ام دی اف در کابینت های ام دی اف و هایگلاس مدرن مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع شلف ها بسیار مقاوم هستند و همچنین در مقایسه با شلف چوبی قیمت پایینتری دارند.
شلف های درون کابینت ام دی اف از لحاظ کارایی به دو گروه دسته بندی میشوند که عبارتنداز:
1- این نوع شلف ها دو یا سه طبقه میباشد که بر روی کف قرار میگیرد.
2- مدل دیگر آن مدل آویزی میباشد که از سقف بالای داخل کابینت آویخته میشود و میتوان از فضای بالای کابینت نیز استفاده بهینه کرد.
  1. شلف درون درب کابینت: امروزه نوع دیگری از شلف ها وجود دارد که برای استفاده بهینه از کابینت ها بر روی درب کابینت نصب میشود. شما میتوانید داخل این شلف ها قوطی های ادویه، درب قابلمه و دستمال های آشپزخانه را قرار دهید. این امر باعث فضاسازی بیشتری میشود.
  2. استند مخصوص دیس و کاسه بزرگ: نوع دیگری از استندها وجود دارد که میتوان بر روی آنها قابلمه، کاسه و دیس های بزرگ را جای داد. شما وسایلی در آشپزخانه خود دارید که فقط هنگامی که مهمان دارید از آنها استفاده میکنید به بسیار جاگیر هستند با استفاده از این استند ها که مانند آبچکان هستند و دارای پایه های ردیفی دنده دار بوده و در اندازه های مختلف طراحی میشود. با استفاده از این استند ها دیگر نیاز نیست وسایل بزرگ را درون هم قرار داد و هنگامی که میخواهیم از آنها استفاده کنیم تمامی وسایل را از کابینت خارج کنید.
نکته: به دلیل آنکه امروزه آشپزخانه ها کوچکتر هستند و فضا کمتری داخل کابینت ها وجود دارد. استفاده از این شلف ها باعث میشود فضای بیشتری داشته باشد و همچنین باعث شده داخل کابینت ها منظم و مرتب باشد.

مشاوره، انتقادات و پیشنهادات خود را با کارشناسان و طراحان ما از طریق صفحه شهاب فیت در میان بگذارید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *