مطالب

انواع جزیره آشپزخانه

انواع جزیره آشپزخانه

انواع جزیره آشپزخانه

قبل از بررسی انواع جزیره آشپزخانه به تعریفی درباره جزیره آشپزخانه میپردازیم. جزیره آشپزخانه در طراحی آشپزخانه های مدرن مورد استفاده قرار میگیرد. جزیره در اصل یک نوع پیشخوان میباشد و از اوپن و کابینت جدا بوده و در وسط آشپزخانه تعبیه شده است. البته باید گفته شود امکان دارد جزیره همیشه وسط قرار نگیرد.
جزیره آشپزخانه علاوه بر زیبایی کابردهای دیگری نیز دارد که عبارتند از:
  1. کار در آشپزخانه
  2. تجهیزات و وسایل آشپزخانه داخل جزیره انبار میشود.
  3. شستشوی ظرف ها و پخت و پز
  4. به عنوان میز ناهار خوری مورد استفاده قرار میگیرد.
همچنین میتوان بر روی جزیره چند مورد از کاربردهای ذکر شده را با هم مورد استفاده قرار داد.
در انتخاب جزیره اصلیترین گزینه ای که باید مد نظر قرار داد اندازه آشپزخانه میباشد. جزیره ها بیشتر در آشپزخانه های بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد. اما در آشپزخانه های کوچک نیز میتوان اپن را به عنوان جزیره مد نظر قرار داد.
همچنین بعضی از جزیره ها وجود دارد که برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب است.
انواع جزیره آشپزخانه

انواع جزیره

انواع جزیره آشپزخانه عبارتند از:
1- جزیره کوچک چرخدار: جزیره های چرخدار بیشتر برای آشپزخانه های کوچک مورد استفاده قرار میگیرد. بسیار پرکاربرد بوده و زیبایی خاصی به آشپزخانه میبخشد. شاید بتوان آن را به عنوان جزیره نپذیرفت اما یک نوع جزیره محسوب میشود. این نوع جزیره بسیار مقرون به صرفه بوده و میتوان در صورتی که به آن نیاز ندارید در هر مکانی آن را جابه جا کرد. اصلیترین مزیت آن این است که مانند چرخ دستی میباشد و چرخش و جابه جایی آن بسیار آسان است.
انواع جزیره آشپزخانه
2- جزیره U شکل: این نوع جزیره در میان دیگر جزیره ها هم بسیار جادار و هم بسیار بزرگ میباشد. جزیره های U شکل تعداد کابینت های آن زیاد بوده و میتوان طبق کاربردهای ذکر شده چند کاربرد بر روی آن اجرا کرد. جزیره U برای آشپزخانه های بزرگ و خانواده هایی که جمعیت بالایی دارند بسیار کاربردی است.
3- جزیره T شکل: جزیره T شکل برای آشپزخانه های معمولی و بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع جزیره فضای زیادی را در آشپزخانه اشغال کرده و از آن در کابردهای مختلف میتوان استفاده کرد.
4- جزیره L شکل: جزیره L شکل مانند جزیره های T و U شکل فضای زیادی را اشغال نمیکند. اما بیشتر در آشپزخانه های بزرگ و متوسط مورد استفاده قرار میگیرد. میتوان بر روی آن چندین کاربرد ذکر شده را اجرا کرد.
انواع جزیره آشپزخانه
5- میزهای جزیره ای شکل: برخی از میزهای ثابت، کار جزیره را میکنند و میتوان آن ها را در آشپزخانه های کوچک مورد استفاده قرار داد. اکثرا این نوع جزیره ها را با میز ناهار خوری اشتباه میگیرند. اما ارتفاع آن بیشتر بوده و فضای ذخیره سازی در آن وجود ندارد.
6- جزیره نیم دایره (منحنی): جزیره های منحنی در آشپزخانه هایی که طراحی پویا و مدرنی دارند مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین اندازه آن بستگی به فضا آشپزخانه دارد.
7- کابینت با رویه سنگ اسلب: این نوع جزیره مانند یک کابینت دو یا چهار درب است. تنها تفاوت آن جنس رویه آن میباشد که از سنگ اسلب و یا چوب و غیره میباشد. یکی از مزیت های این نوع جزیره ساخت و طراحی ساده آن میباشد.
انواع جزیره آشپزخانه
8- جزیره ترکیبی: جزیره های ترکیبی هم به عنوان میز ناهارخوری و هم به عنوان میز کار میتوان از آن استفاده کرد. به صورت دو طبقه طراحی شده و طبقه اول آن برای آشپزی و طبقه دوم آن برای صرف غذا میباشد.
9- جزیره آشپزخانه کامل: در این نوع جزیره به تمامی بخش ها مانند شیرآلات، سینک، کابینت و فضای ذخیره سازی دسترسی دارد. مزیت این مدل آن است که میتوان آن را آشپزخانه ذخیره نامید.
انواع جزیره آشپزخانه

مشاوره، انتقادات و پیشنهادات خود را با کارشناسان و طراحان ما از طریق صفحه شهاب فیت در میان بگذارید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *