مطالب

انواع لولا کابینت آشپزخانه

انواع لولا کابینت آشپزخانه

انواع لولا کابینت آشپزخانه

در این بخش به بررسی انواع لولا کابینت آشپزخانه میپردازیم. به طور کلی یکی از اصلیترین و مهمترین ابزار آلات در کابینت سازی لولا میباشد. این قطعه کارکردی مانند مفصل دارد یعنی کارکرد آن به این صورت است که بدنه را به درب متصل میکند.
انواع لولاهای درب کابینت عبارتند از: لولا گاروز شیشه – آرام بند – ساده – متری – لب به لب – بادبزنی – دوطرفه تزئینی یا فانتزی میباشد.
زمانی که میخواهید لولا مناسب برای کابینت آشپزخانه انتخاب کرد. باید علاوه بر کارکرد آن به موردهایی مانند نوع، وزن، درب، طرح کابینت و همچنین طول و عرض و ضخامت لولا توجه کرد.
انواع لولا کابینت آشپزخانه

انواع لولا از لحاظ نصب

انواع لولا کابینت آشپزخانه از لحاظ نصب به دو حالت لولا توکار و لولا روکار تقسیم بندی میشوند. در لولاهای توکار سطح درب کابینت با استفاده از گردبر سوراخ میشود.
لولاها، هم به صورت دو پیچ و هم چهارپیچ موجود میباشد. تعداد لولاهای مصرفی بستگی به سنگینی  درب دارد. تعداد لولاها از دو لولا شروع شده و متناسب با سنگینی درب تعداد آن بیشتر میشود. اکثرا برای این نوع درب ها از لولاهای چهار پیچ استفاده میشود. استفاده از لولاهای چهار پیچ باعث میشود مقاومت بیشتری داشته باشد.
انواع لولا کابینت آشپزخانه

لولا گازور

لولا گازور همان لولا کابینت است. به طور کلی از یک سمت به درب و از سمت دیگر به بدنه کابینت نصب میشود. در اصل میتوان گفت باز و بسته شدن درب ها با استفاده از لولا صورت میگیرد.
جنس لولا گازور اکثرا استیل میباشد. همین امر باعث میشود مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته باشند و در مقابل زنگ زدن مقاوم باشند. زوایای لولاها 30 – 45 – 90 – 180 درجه میباشد. این درجات به میزان باز شدن درب ها تعیین میشود.
انواع لولا کابینت آشپزخانه

انواع لولا

ابتدا باید قبل از انتخاب لولا جنس کابینت را بررسی کنید که این جنس ها عبارتند از: لولا گازور مخصوص ام دی اف – لولا گازور مخصوص کابینت هایگلاس – لولا گازور کابینت چوبی – لولا گازور کابینت لمینیت میباشد.
  1. لولای معمولی: لولای قدیمی و سنتی میباشد که دارای دو صفحه محکم است که با استفاده از پین به هم وصل میشوند.
  2. لولای چاقویی: شبیه قیچی شکل داده شده است. نصف آن به لبه بالا (یا پایین) درب میچرخد. و نصف دیگر آن به لبه کابین آن افقی مستقیما در بالا (یا پایین) درب قرار میگیرد.
  3. لولای اروپایی: درتمامی کابینت ها مورد استفاده قرار میگیرد. در دو و یا سه جهت تنظیم میشود. زمانی که از این لولا استفاده میشود دیگر بین درب ها شکافی ایجاد نمیشود.

لولا توکار

لولاهای توکار در کابینت هایی مورد استفاده قرار میگیرند که درب کابینت تقریبا هم سطح کابینت را پوشانده است. در نصب این نوع لولاها حفره ای 35 میلی متری در سطح کابینت ایجاد میکنند. همچنین از طریق پیچ این لولاها به سطح متصل میشوند.
این نوع لولا گازور یک مزیت دارد که به راحتی فنرها رگلاژ میشوند. همین امر باعث میشود درب با قدرت بالاتری باز و بسته شود.

مشاوره، انتقادات و پیشنهادات خود را با کارشناسان و طراحان ما از طریق صفحه شهاب فیت در میان بگذارید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *