مطالب

جک کابینت آشپزخانه

جک کابینت آشپزخانه

جک کابینت آشپزخانه

جک کابینت آشپزخانه مانند اهرم عمل میکند. جک باعث ثابت ماندن درب کابینت میشود. در اصل یک ابزار مکانیکی میباشد که به عنوان یک مولد نیرو عمل میکند. قبل از آنکه جک کابینت را خریداری کنید باید به بررسی انواع آن بپردازیم.
جک کابینت یکی از ابزار آلات مهم و ضروری میباشد که بتوان به راحتی از کابینت استفاده کرد به همین دلیل باید در انتخاب آن بسیار دقت کرد.
جک کابینت آشپزخانه

کارایی

کارایی مهم و اصلی که جک دارد این است که درب کابینت به آسانی و بدون فشار با دست باز میشود. زمانی که درب میخواهد بسته شود با سرعت مناسب یعنی نه خیلی کم و نه خیلی زیاد بسته میشود. پس در نتیجه برای اینکه جک مناسبی تهیه کنید بهتر است به مدل، نوع و کارایی جک توجه کنید.
جک کابینت آشپزخانه
انواع جک کابینت  
جک کابینت آشپزخانه بنا به اندازه درب انتخاب میشود. به عنوان مثال برای کابینت های 70 سانتی متری جک 80 نیوتنی استفاده میشود. همچنین برای کابینت هایی که دربشان بیشتر از 70 سانت تا 1 متر است از جک 100 نیوتنی استفاده میشود. همچنین امکان دارد در برخی از درب ها نیز از 2 جک استفاده کرد.
جک ها به طور کلی به دو دسته جک درب ورودی و جک مخصوص کابینت تقسیم بندی میشود. انواع جک ها عبارتند از:
جک کابینت آشپزخانه
1- جک کابینت گازی (پمپی): این نوع جک ها مخصوص کابینت میباشد و کارکرد آن ثابت نگه داشتن درب کابینت است. ساختار جک کابینت پمپی، درب کابینت بازویی میباشد که این جک باعث بازماندن درب کابینت میشود. جک گازی متناسب با سنگینی درب انواع مختلفی مانند 80 – 100 – 120 نیوتن دارد. در هنگام انتخاب درب کابینت پمپی باید به این مورد توجه کرد که وزن درب کابینت با مدل جک متناسب باشد.
جک کابینت آشپزخانه
2- جک کابینت اونتوس اتوبوسی (HL): یکی ازکاربردهای این نوع جک در کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار میگیرد. جک اتوبوسی برای درب کابینت افقی ویا بالای آبچکان استفاده میشود. این نوع جک دو سایز متفاوت دارد. سایز کوچک که 60 به 90 است. سایز بزرگ که 90 به 120 است.
زمانی که درب کابینت بین 60 تا 90 است باید از سایز کوچک این نوع جک استفاده کرد ولی باید توجه کرد زمانی که درب کمتر از 60 سانت است نباید از این نوع جک استفاده کنید.
3- جک اونتوس دو درب (HF): جک HF زمانی استفاده میشود که هم زمان دو درب باهم باز شوند. همچنین برای کابینت هایی با ارتفاع بالا و کابینت هایی که دستگیره آن قابل دسترس نیست مورد استفاده قرار میگیرد. در این نوع جک درب دو قسمت شده و بر روی هم تا میشوند.
4- جک کابینت AVENTOS HS: جکی که سیستم بالابرنده و جلورونده را در درب کابینت ایجاد میکند جک HS نام دارد. بسیار ساده و راحت مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین برای کابینت های بزرگ که دیواری هستند مناسب است. با استفاده از این جک درب ها به نرمی باز و بسته میشوند.
جک کابینت آشپزخانه

عمکرد

  1. تفاوت این جک ها به مکانیزم عملکرد و طریقه باز و بسته شدن آن مرتبط است.
  2. نصب و به کارگیری آن بسیار آسان است.
  3. مزیت این جک باز و بسته شدن نرم درب میباشد. همچنین این جک ها بدون سر و صدا باز و بسته میشوند.
  4. هنگام نصب جک حتما باید به ابعاد و وزن درب توجه کرد.
  5. میتوان به صورت برقی نیز این جک ها را تعبیه کرد.
 

مشاوره، انتقادات و پیشنهادات خود را با کارشناسان و طراحان ما از طریق صفحه شهاب فیت در میان بگذارید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *